2. Dodatkowa wartość

Drugim sposobem tworzenia Strategii 2w1 jest dodanie do klasycznego produktu nowej wartości, która go wyróżni i spełni nowe oczekiwania konsumenta. Nie chodzi o czysty marketing, czyli stworzenie w wyobraźni klienta wartości, którą sugeruje wyłącznie reklama, lecz o realną cechę produktu, która doda mu atrakcyjności.

Dobrym przykładem będzie żarówka. Najsłynniejszy innowator w dziejach, Thomas Edison, stworzył ją w 1879 roku. Do historii przeszły jego słowa: „Nie odniosłem porażki. Po prostu odkryłem 10 000 błędnych rozwiązań”. Oczywiście, od tego czasu budowa żarówki zmieniała się wielokrotnie. Zamieniono na przykład grafitowy wkład na wolframowy. Jednak zasada funkcjonowania żarówki pozostawała bez zmian. Potem pojawiły się żarówki energooszczędne, a niedawno żarówki z diodami LED. Czego można chcieć więcej od żarówki? Ma dawać światło i zużywać jak najmniej prądu.

Aby pokazać, co można zrobić z żarówką, posłużę się przykładem telefonu komórkowego z początku XXI wieku. Wtedy telefony miały po prostu dzwonić i wr30ysyłać sms’y. A potem pojawił się iPhone i rozpoczęła się rewolucja smartfonów -  telefonów komórkowych z funkcjami komputera kieszonkowego. Jak w analogiczny sposób rozszerzyć funkcjonalność żarówki? Lifx to inteligentna żarówka, która zmienia barwę i natężenie emitowanego światła. Ma wbudowane łącze wi-fi, więc można ją kontrolować za pomocą telefonu. Można ją zsynchronizować z Twiterrem czy Facebookiem, aby mignięciem sygnalizowała nowe wiadomości. Lifx pomoże wizualizować muzykę i spełni rolę stroboskopu. Lifx można zaprogramować w taki sposób, aby włączała się i gasła o określonych godzinach.

Dodaj komentarz