Książka

Za każdym razem kiedy widzę innowację czuję dreszcz emocji. Nieważne czy jest to innowacyjny produkt czy też nowy model biznesowy. Ci, którzy potrafią tworzyć innowacje są artystami. Ten sam akt twórczy, który wydobywa z marmuru Pietę, tworzy później iPhone?a. W książce pokażę, co mają ze sobą wspólnego Nescafe 3in1, Nutella Go oraz Ikea Uppleava, a także przedstawię 4 łatwe metody na stworzenie innowacji.

3D-Book-Template-ready

Dlaczego powstała ta książka?

Jako konsultant prowadziłem wiele warsztatów na temat innowacji i funkcjonowania firmy. Omawialiśmy takie koncepcje biznesowe jak Strategia błękitnego oceanu (Blue Ocean Strategy), Od dobrego do wielkiego (Good to Great), W poszukiwaniu doskonałości w biznesie (In search of excellence), Innowacje burzące (Disruptive Innovation) i wiele innych. Wszystkie powstały dzięki obserwacji pewnej liczby innowacyjnych firm i produktów czy też doskonałych posunięć biznesowych. Autorzy stworzyli teorie opisujące te zdarzenia. Celem warsztatów, które prowadziłem, było opracowanie innowacyjnych rozwiązań i produktów, które określiłyby na nowo działalność moich klientów.

Muszę przyznać, że większość uczestników warsztatów miała ogromne problemy przy wymyślaniu innowacji w oparciu o te teorie. Oczywiście uznałem, że źle przekazuję im wiedzę. Jednak po rozmowach z konsultantami z innych firm potwierdziło się to, co intuicyjnie wyczuwałem. Mianowicie, teorie świetnie opisują i porządkują przeszłość, ale niezbyt dobrze sprawdzają się przy tworzeniu przyszłości. Tak naprawdę większość firm konsultingowych ograniczała się do przekazania wiedzy i przećwiczenia jej z zespołem. Z tworzeniem innowacji klient pozostawał już sam. Z jakiejś przyczyny praca z innowacyjnymi strategiami przeważnie nie przynosiła przełomowych rozwiązań. Postanowiłem sprawdzić dlaczego. Czym dłużej sprawdzałem tym silniejsza była we mnie potrzeba stworzenia rozwiązania, które byłoby łatwe w zastosowaniu.

Tak zrodziła się Strategia 2w1. Jest przeznaczona dla menedżerów i przedsiębiorców, którzy chcą stworzyć coś nowego.

Jedna myśl nt. „Książka

  1. Pingback: Strategia 2w1 | Getinspired

Dodaj komentarz